به گزارش روابط عمومی نیروی انسانی، مدیرکل زنان و خانواده شهرداری تهران گفت: در سامانه زنان‌ سرپرست خانوار شهرداری تهران ۱۵ هزار بانو عضو هستند که ظرف یک ساله گذشته هزار نفر اضافه شده‌اند و بعضی نیز از لیست خارج شده‌اند. به گزارش همشهری آنلاین، مریم اردبیلی در افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی با بیان این مطلب افزود: از کارآفرینان تشکر می‌کنم زیرا این افتتاحیه بدون کمک آنها ممکن نبود، عزیزانی که با پیچیدگی‌های تولید تلاش می‌کنند کالای با کیفیت داخلی تولید کنند و فضای کار مناسب را فراهم آورند. او افزود: ما به چند روش به کار آفرینی کمک می‌کنیم که یکی از آنها کارآفرینی کوثر است. به طوری که سال گذشته ۶۲ مورد کوثر کارآفرینی در تهران داشتیم که امروز به ۸۱ مرکز رسیده است و البته ظرفیت کسب و کارما در فضای کوثر از ۷۰۰ به ۱۴۵۰ زن سرپرست خانوار رسیده است. مدیرکل زنان و خانواده شهرداری تهران با بیان اینکه در موضوع کسب و کارهای خرد بسیاری از بانوان که در خانه محصول تولید می‌کنند در بحث برندینگ و بازاریابی دچار مشکل هستند، توضیح داد: این افراد با آموزش تقویت می‌شوند در همین راستا کمپین «کار تو خونمونه» به منظور تقویت بانوانی که در منزل کار می‌کنند ایجاد شده است و در چند روز اول هزار ثبت‌نام داشته است. اردبیلی با تاکید بر اینکه نگاه شهرداری به زنان سرپرست خانوار نگاه فرصت محور است، گفت: در سامانه زنان‌ سرپرست خانوار شهرداری تهران ۱۵ هزار بانو عضو هستند که ظرف یک ساله گذشته هزار نفر اضافه شده‌اند و بعضی نیز از لیست خارج شده‌اند. برای افرادی که در این سامانه عضو هستند، دوره های مشاوره، مددکاری، توانمندسازی، ایجاد اشتغال و گاهی کمک بسته‌های معیشتی در نظر گرفته می‌شود. برای فرزندان زنان سرپرست خانوار هم مجموعه برنامه‌های متنوعی، مثل برنامه مشاوره و آموزشی داریم. او تاکید کرد: هر زنی که بخواهد خانه خود را به کارگاه تولید تبدیل کند، در کنار او هستیم و کمپین کار تو خونمونه برای همه بانوان تهرانی است. مدیرکل زنان و خانواده شهرداری تهران با اشاره به هجدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی گفت: این نمایشگاه به دلیل شیوع کرونا حدود سه سال تعطیل بود که در این دوره محصولات افزایش یافته است. در ایستگاه‌های پرتردد مترو و همچنین چهار مکان گردشگری غرفه‌های نمایشگاه برپا و به ظرفیت بهره‌مندی نسبت به ادوار قبل بدین ترتیب اضافه شده که فرصت فروش محصولات خانگی را افزایش داده است. اردبیلی افزود: در این دوره محصول ۴۵۰۰ هزار نفر را در بوستان گفتگو به صورت متمرکز و در ۱۰ نقطه شهر به صورت غیر متمرکز در طول ۱۲ روز عرضه و ارائه شده و قیمت محصولات نسبت به بازار ۳۰ درصد ارزانتر است. او توضیح داد: سازه‌های نمایشگاه امسال برای نمایشگاه‌های دیگر استفاده می‌شود و دور ریز ندارد و همچنین مناسب با محیط‌زیست است و قیمت کمتری هم دارد. مدیرکل زنان و خانواده شهرداری تهران در پایان گفت: از ابتدای سال بالغ بر ۱۰ هزار نفر روز ، فرصت فروش برای مشاغل خرد برای بانوان سرپرست خانوار ایجاد کردیم و اگر فضاهای جدیدی مثل میادین تره‌بار در اختیار ما قرار بگیرید، بانویی نخواهد بود که به ما مراجعه کند و دست رد به سینه او بزنیم.

اتمام خبر


CAPTCHA