به گزارش روابط عمومی نیروی انسانی، در حال حاضر ۱۲ استان شامل استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، لرستان، هرمزگان، خراسان رضوی، مازندران، زنجان، اصفهان، فارس، یزد و البرز مجهز به استودیوی تولید محتوا شده اند و با حمایت معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی، نمایندگی بازارکار در این استان ها فعال شده است. جهاد دانشگاهی یکی از رویش های انقلاب است؛ رویشی که هم در هشت سال دفاع مقدس و هم در دوران پس از آن منشا خدمات بسیاری شد. جهاد دانشگاهی در طول چهل و اندی سال که از تشکیل و تاسیسش می گذرد خدماتش به رویان و ابن سینا و سلول های بنیادی خلاصه نشد؛ چرا که دستاوردهایش در عرصه های آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و فرهنگی بویژه اشتغال و کارآفرینی به منصه ظهور گذاشت. این نهاد انقلابی برای نخستین بار به بحث اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی را وارد ادبیات اقتصاد و بازارکار نمود و موجب حساس شدن همه سازمان ها و دستگاه به این امر مهم گردید. این رسانه تاثیرگذار در سال های اخیر بر اساس درک نیازهای کشور به راه اندازی استودیوی تولید محتوا و ایجاد نمایندگی بازارکار در ۱۲ استان کشور اقدام نموده است. به گزارش خبرنگار بازارکار، جهاد دانشگاهی با درک اهمیت اشتغال جوانان و دانش آموختگان در سال های پایانی دهه هفتاد به راه اندازی رسانه ای تخصصی در حوزه اطلاع رسانی اشتغال همت گمارد و نام این مولود مبارک را “بازارکار” نهاد. رسانه ای که با کمترین تبلیغ و هزینه در سوم بهمن سال ۱۳۷۹ آغاز به کار کرد و به دلیل ایده و مسیر سازنده و درستش به سرعت به رسانه ای تاثیرگذار در کشور بویژه در حوزه اشتغال و کارآفرینی مبدل گردید. یکی از ماموریت هایی که بازارکار همواره مد نظر داشت حضور موثر در استان های سراسر کشور بود. بعد از دو دهه تلاش شبانه روزی همکاران جهادگر بازارکار و با حمایت معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی این آرزوی دیرین در حال محقق شدن است و هم اکنون یازده استان کشور با مجهز شدن به استودیوی تولید محتوا و نمایندگی فعال امکان توسعه مجموعه بازارکار در سه حوزه هفته نامه بازارکار، ماهنامه بازارکار نوین و پایگاه خبری بازارکار را فراهم نموده است. مهندس سیروس دشتی مدیر کل اشتغال و کارآفرینی جهاد دانشگاهی در این زمینه می گوید: در طول بیش از دو دهه گذشته موضوع اشتغال یکی اتز مهمترین دغدغه های نظام و دولت ها بوده است. جهاد دانشگاهی که همواره خود را یار و حامی دولت ها می داند ضمن توسعه فعالیت های سازمانی خود از طریق سازمانی بنام سازمان دانش آموختگان دانشگاهی و نیز فعالیت واحد های استانی سراسر کشور به انتشار نشریات بازارکار، بازارکار نوین و پایگاه خبری بازارکار اقدام نموده است که در با استقبال مردم، دستگاه ها، سازمان ها، مدیران و کارشناسان بویژه دانش آموختگان دانشگاهی مواجه بوده است. وی با تصریح اینکه بازارکار در فصل جدید فعالیت خود به همه استان ها نگاه حمایتی در عرصه اشتغال و کارآفرینی دارد خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۲ استان شامل استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، لرستان، هرمزگان، خراسان رضوی، مازندران، زنجان، اصفهان، فارس، یزد و البرز مجهز به استودیوی تولید محتوا شده اند و با حمایت معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی، نمایندگی بازارکار در این استان ها فعال شده است. دشتی با تبریک سوم بهمن آغاز بیست و سومین سالروز تاسیس بازارکار اظهار داشت: خوشحال هستیم اعلام کنیم بازارکار به مرجعی مطمئن برای اخبار استخدام، اشتغال و کارآفرینی در زمینه های ترویج کارآفرینی ، توسعه شرکت های دانش بنیان و فناور، توسعه استارت آپ ها و در یک کلام اقتصاد دانش بنیان تبدیل شده است. حسین مرادپور مدیر اداره رسانه و بازارکار جهاد دانشگاهی نیز با اشاره به اینکه بازارکار تحولات بسیاری در طول ۲۲ سال انتشار خود به خود دیده است گفت: امروزه اولویت اصلی کشور بحث اشتغال بویژه اشتغال دانش آموختگان است از همین رو تلاش می کنیم خدمات بازارکار در استان های مختلف کشور توسعه یابد. وی با اشاره به راه اندازی استودیو بازارکار در ۱۲ استان کشور گفت: با توجه استقبال خوب استان ها در صورت حمایت ملی و استانی امکان توسعه استودیو های بازارکار برای ۳۱ استان وجود دارد. مرادپور از تلاش برای ایجاد صفحات ویژه هر استان در پایگاه خبری بازارکار خبر داد و گفت: امیدوار هستیم با حمایت دستگاه ها و واحدهای استانی مثل استانداری، ادارات تعاون و کار و … شاهد افتتاح استودیو در همه استان های کشور باشیم. وی از راه اندازی سایت جدید جابیران با قابلیت ها و ظرفیت های جدید برای ارتباط موثر کارجو و کارفرما خبر داد و اعلام کرد: در آینده نزدیک این سامانه نیز با قابلیت دسترسی و فعالیت استانی افتتاح می شود. امیر علی بینام مدیر مسئول بازارکار نیز گفت: ارتباط رو در رو و هم افزا با مجموعه اشتغال و کارآفرینی از اهداف راه اندازی استودیو های بازارکار و راه اندازی نمایندگی های بازارکار است. وی با اشاره به اینکه با راه اندازی صفحات ویژه بازارکار استان ها آرزوی استان ها در داشتن صفحه ویژه بازارکار تحقق می یابد تصریح کرد: تعامل موثر با مدیران استانی در حوزه اشتغال و کارآفرینی، ایجاد بستر تعاملی با دستگاه های علمی و اجرایی استان و تلاش برای تقویت اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان از اهداف راه اندازی استودیو استانی است. بینام تصریح کرد: با افتخار اعلام می کنیم بازارکار با داشت نمایندگی های استانی و با استودیو مجهز، خبرنگاران اختصاصی و توانمند برای انعکاس اخبار اشتغال و کارآفرینی در بخش های علمی و اجرایی استان ها نقش آفرین خواهند شد. وی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی از سال ۱۳۷۷ با درک موج نسل جدیدی که وارد بازارکار کشور می شد تلاش هایی را درجهت برنامه ریزی اشتغال جوانان شروع نمود . از همان سال موضوع اطلاع رسانی در بازارکار به عنوان یکی از اهداف اصلی به قصد ایجاد عدالت استخدامی درکل کشور و ایجاد منبعی واحد برای اطلاع رسانی درسرلوحه اهداف بخش اشتغال جهاددانشگاهی مشخص شد. هفته نامه، ماهنامه و سایت بازارکار، فعالیت‌های رسانه‌ای جهاددانشگاهی در حوزه اشتغال را در راستای اسناد بالادستی جهاددانشگاهی و مأموریت‌های محوله به این نهاد و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و موضوع جهاد تبیین دنبال می کنند و در واقع این حرکت سرآغاز جدیدی در حوزه اقدامات جهاددانشگاهی در حوزه رسانه و بازار کار کشور است.

اتمام خبر


CAPTCHA