به گزارش روابط عمومی نیروی انسانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: با هدف نظارت میدانی از طرح های اشتغالزایی و سامانه ثبت ملی اشتغال، طرح نظارت بر سامانه رصد در البرز آغاز شد.عبدالله دارایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برابر ابلاغ مقام عالی وزارت در مدت ۴۰ روز بهمن و اسفند ماه فعالیت نظارت بر تمامی طرح های ثبت شده در سامانه رصد ملی اشتغال با هماهنگی مراکز مشاوره اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی استان آغاز شده است و به صورت میدانی و حضوری از طرحهای اشتغالزایی و همچنین سامانه ثبت رصد اشتغال بازدید و گزارش های لازم تهیه خواهد شد. وی افزود: یکی از اهداف اجرای طرح نظارت بر سامانه رصد ملی اشتغال در استان البرز میزان صحت سنجی اشتغال ثبت شده توسط دستگاه ها و تهیه گزارش های لازم به منظور اعتبار سنجی و صحت سنجی آنهاست همکاران من با دقت تمام این نظارت را دنبال خواهند کرد. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز خاطرنشان کرد: علی رغم تحقق ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال استان البرز و ثبت آنها توسط دستگاه های اجرایی متعهد اشتغال در استان البرز، فرایند ثبت اشتغال در سامانه ادامه خواهد داشت و بیش از تعهد های صورت گرفته شاهد ثبت اشتغال در سامانه ملی رصد اشتغال هستیم و در کنار آن معتقدیم نظارت بر صحت سنجی در ثبت اشتغال توسط دستگاه ها باید در اولویت اول قرار بگیرد. وی متذکر شد: در این طرح نظارت ناظرین ما با توجه به مشخصات کامل اشتغال یافتگان جدید به محل کار یا محل فعالیت اشتغال افراد مراجعه و با استفاده از نرم افزار های آنلاین نسبت به راستی آزمایی و انطباق وضعیت موجود با داده های سامانه اقدام خواهد شد. گفتنی است طبق زیست بوم ملی اشتغال که در سند تحول دولت مردمی نیز آمده است، مبنای اشتغال تولید است و تولید و اشتغال دو روی یک سکه هستند و بین تولید و اشتغال نسبت مستقیم وجود دارد. رویکرد دولت اشتغال‌آفرینی واقعی به جای تسهیلات‌دهی صرف است و از این‌رو از سامانه‌های هوشمند برای ثبت و نظارت استفاده می‌کند. گرچه منابع تسهیلات تکلیفی حمایت از تولید و اشتغال در تبصره ۱۶ و ۱۸ بودجه ۱۴۰۱ و بسته سیاست‌های مشوق تثبیت اشتغال، مشاغل خانگی، افزایش داشته و در حال تخصیص به جامعه هدف است.

اتمام خبر


CAPTCHA