به گزارش روابط عمومی نیروی انسانی، معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تاکنون بیش از ۳۰۳ میلیون کد رهگیری برای لوازم‌یدکی خودروها صادر شده است و نشان می‌دهد که بخش زیادی از کالاها و اقلام این حوزه به این طرح پیوسته‌اند. «محمدمهدی برادران» در چهارمین روز از هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو افزود:‌ با اجرای طرح شناسه‌دار کردن کالاها، نه تنها اعتراضی از سوی اصناف شاهد نبودیم بلکه تولید داخلی با این طرح تقویت شد. وی گفت: این طرح موجب مشخص شدن تفاوت بین کالاهای اصلی و تقلبی در بازار شده است، کالاهایی که پیش از این با نام و نشان تجاری معتبر اما تقلبی عرضه می‌شد و نگرانی‌های زیادی را بین آحاد مردم به‌ویژه در قطعات و لوازم‌یدکی خودروها به وجود آورده بود. معاون وزیر صمت بیان‌داشت: با مقابله‌هایی که انجام شده، اکنون رشد تولید انواع لوازم‌یدکی خودرو را در بازار شاهدیم و برخی واحدها حتی تا هشت برابر رشد تولید و فروش را به ثبت رسانده‌اند و با کاهش قطعات تقلبی و یدکی، به اهداف مدنظر اصلی طرح دست یافته‌ایم. وی خاطرنشان‌کرد: با حمایت وزارت صمت از تولید قطعات یدکی خودرو، هم تولید افزایش یافته و هم جامعه‌ای با بیش از نیم میلیون نفر اشتغال از مواهب آن منتفع شده‌اند. برادران ادامه‌داد: ما همواره از قطعه‌سازان بزرگ کشور خواسته‌ایم تا در تادیه حقوق قطعه‌سازان به‌ویژه مطالبات آنها دقت نظر داشته و به موقع آن را انجام دهند تا آنها نیز بتوانند به ارتقای سطح کیفی تولیدات خود به‌ویژه برنامه‌های دانش‌بنیان خود بپردازند. وی اظهار داشت: تاکنون بیش از ۳۰۳ میلیون کد رهگیری صادر شده است و نشان می‌دهد که بخش زیادی از کالاها و اقلام به این طرح پیوسته‌اند. معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه‌داد:‌ برای رفع دغدغه برخی فعالان صنفی نیز به‌منظور اخذ شناسه برای کالاهایی که در انبارها داشتند، مهلت داده شد. وی به هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه با حضور بیش از ۶۰۰ شرکت داخلی و خارجی (متشکل از ۴۵ شرکت دانش‌بنیان، بیش از ۵۰۰ تولیدکننده داخلی و ۵۵ شرکت خارجی) از ۱۱ کشور چین، آلمان، ایتالیا، ترکیه، هلند، امارات، هند، کره جنوبی، تایوان، ژاپن و اندونزی برگزار شده که این استقبال گسترده نشان‌دهنده خداحافظی با کالاهای قاچاق و تقلبی است. برادران ابراز امیدواری کرد: در نمایشگاه سال آینده شاهد باشیم که هر غرفه با نصب یک تابلو، میزان رضایت مشتری از محصولات و قطعات خود را ارائه کنند. وی اظهار داشت: در حوزه توزیع‌کنندگان نیز شبکه‌های پخش شیوه‌های خود را در بخش نام و نشان‌های تجاری ارتقا داده‌اند و پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های آینده شرکت‌های پخش جدیدی به آن بپیوندند. معاون وزیر صمت خاطرنشان‌کرد: این قابلیت در مجموعه اتحادیه‌ای توزیع‌کنندگان کالا وجود دارد که به سمت توزیع زنجیره‌ای رفته و شبک‌های زنجیره‌ای جدیدی با شفافیت بالا ایجاد کنند. وی از تولیدکنندگانی که تاکنون نتوانسته‌اند با تولیدکنندگان و فروشندگان برتر ارتباط برقرار کنند توصیه کرد تا در صورتی که قابلیت اخذ شناسه برای کالای‌شان وجود دارد، زودتر نسبت به این مهم اقدام کنند. برادران یادآور شد: در سال‌های گذشته شاهد کم‌توجهی به مقوله کیفیت کالاها بودیم و در برخی موارد هیچ ضمانت‌نامه‌ای وجود نداشت یا حداکثر ضمانت سه‌ماهه بود، اما امروز کالای زیر یک سال ضمانت وجود ندارد. وی خاطرنشان‌کرد: اکنون با همکاری سازمان ملی استاندارد ایران، استانداردهایی که از سال ۹۰ برای برخی اقلام از جمله لنت، فیلتر و غیره به‌روز نشده بود، ارتقا یافت و در مجموع حرکت امیدوارکننده‌ای را برای یک تحول صنعتی در صنعت خودرو و قطعه‌سازی شاهدیم.

اتمام خبر


CAPTCHA