به گزارش روابط عمومی نیروی انسانی، به گزارش بازارکار از عطنا – علی آدمی معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار عطنا برنامه های معاونت خود برای عملیاتی شدن برنامه راهبردی دانشگاه را تشریح کرد. وی در این مورد گفت: تحول در فرایندها و خدمات آموزشی دانشگاه می تواند به بهبود فضای آموزشی و کیفیت آموزشی در دانشگاه کمک کند. تحول در برنامه های درسی دانشگاه و بازنگری در آنها نکته ای مهم برای ارتقای منابع و متون آموزشی است. آدمی افزود: توسعه رشته های میان رشته ای با هدف کمک به حل مسائل در کشور و کمک به کارآفرینی و اشتغال آفرینی و تحول در نظام مهارتی و کارورزی در دانشگاه مورد توجه قرار گرفته است تا پس از اتمام سرفصل های درسی، دانشجویان با شناخت خوب از بازار کار وارد فضای پسادانشگاه شوند و به طور کاربردی و عینی آینده خود را تضمین کنند. معاون آموزشی دانشگاه اظهار داشت: الکترونیکی کردن و مکانیزه کردن فرایندهای آموزشی به کارشناسان، دانشجویان و اساتید دانشگاه کمک شایانی خواهد کرد. نظام ترفیع نیز به روز شده و تحول در برنامه های دانش افزایی و معرفت افزایی نیز مورد توجه است تا قدرت رقابت پذیری آموزش به نسبت بقیه نهادهای فعال در حوزه آموزش ارتقا یابد. بدین منظور باید شناخت خود از مسائل نظام اموزشی و نظام مدرن آموزشی و شیوه های جدید آموزشی را افزایش دهیم. او تصریح کرد: در برنامه راهبردی سطح توانمندی اساتید و به خصوص اساتید جوان افزایش می یابد تا آنها با روش های جدید تدریس و تحقیق، به روزرسانی منابع آموزشی و ارتقای نحوه استفاده از منابع بین المللی آشنا شوند و هر عضو هیات علمی با شرکت در دوره های مرتبط بتواند در بین المللی سازی آموزش نقش موثری ایفا کند. وی در پایان گفت: ایجاد مدارس آموزشی خوبی را در سطح ملی و بین المللی در دستور کار داریم و مجموعه ای از این اقدامات در عرصه سنجش و نظارت مورد توجه خواهد بود. تمرکز ماموریتی ما بر روی بحث کیفی گرایی در حوزه آموزش اعم از منابع و خدمات و فرایندها و حوزه های تدریس خواهد بود و تا حد امکان از کمی گرایی و ارائه آمارهای کمی پرهیز می کنیم. برنامه مفصلی تدارک دیده شده که چاپ شده و در اختیار اساتید و دانشجویان قرار می گیرد. امیدواریم در سال ۱۴۰۲ بتوانیم نظام آموزشی دانشگاه را چند پله نسبت به سال های قبل ارتقا دهیم.

اتمام خبر


CAPTCHA