به گزارش روابط عمومی نیروی انسانی، بیلبوردهای قدیمی به جای آنکه زیر دست و پا رها شوند یا برای مصارف بیهوده استفاده شوند به کیف‌های دستی تبدیل می‌شوند که کاملا بهداشتی و ضد آب هستند. به گزارش کارآفرین نیوز، مقوله کارآفرینی اجتماعی را می‌توان یکی از موثرترین راه‌های رفع معضلات جامعه خواند که به دلیل تاثیرگذاری گسترده در زندگی مردم، تمام آنها را می‌توان جزو بهترین مقوله‌های کسب و کار دسته‌بندی کرد. شاید به‌کارگیری واژه برترین یا بهترین برای برخی از آنها، صحیح نباشد اما از زاویه میزان تاثیرگذاری در زندگی تعداد افراد بیشتری در جامعه، می‌توان به این مبحث پرداخت. نزدیک به دویست سال است که تبلیغات محیطی در دنیا گسترش می‌یابد و هر بار به طرق جدیدتر، اشکال مختلف و مواد گوناگون، رواج پیدا می‌کند. اما بیلبوردها در سال‌های اخیر، جای خود را در این صنعت باز کرده‌اند و بیش از سایر انواع روش‌های تبلیغات، اثرگذاری خود را به اثبات رسانده‌اند. لیتل‌گرین‌وان که در بطن خود، یک استارتاپ محیط زیستی است توانسته افراد بسیاری را در زنجیره جمع‌آوری و تفکیک مواد پلاستیک و تبدیل آنها به کیسه‌های خرید و کیف‌های پلاستیکی زیبا تبدیل کند. بنرها و بیلبوردهای تبلیغاتی که عمر آنها به سر آمده است جمع‌آوری می‌شود و در فرایند بازیافت، به مواد اولیه سالم و بهداشتی برای تولید کاور لباس، کیف‌های دستی، مسافرتی، لپ‌تاپ و غیره تبدیل می‌شود. وجه تمایز این کیف‌ها؛ ضدآب بودن آنها است. جانیتا مِرو (Janita van Der Merwe)؛ تصمیم گرفت تغییری در زندگی خود و مردم جامعه‌اش انجام دهد که با هزینه کم، تغییر اجتماعی بزرگی ایجاد کند و این استارتاپ نوین شکل گرفت که از بُعد اثرگذاری در جامعه، از اولین روز تنه به تنه کارآفرینی‌های چندین‌ساله زد. مرو که موفق شد به عنوان برگزیده و برنده جایزه کارآفرینی اجتماعی در آفریقای جنوبی انتخاب شود یک شعار را سرلوحه خود قرار داده است: با چیزهای کوچک، ایده‌های بزرگ و متفاوت را محقق کنید. این استارتاپ همچنین جایزه ملی نوآوری آفریقای جنوبی را در بخش کسب و کارهای کوچک در سال ۲۰۱۶ کسب کرد. مسئولیت اجتماعی این استارتاپ؛ اشتغال‌زایی و مسئولیت محیط‌زیستی آن؛ کاهش عوامل ایجادکننده تغییرات اقلیمی است. به ازای هر کیفی که مشتری از تولیدات این استارتاپ خریداری می‌کند یک کیف هم به صورت رایگان، به دانش‌آموزان نیازمند هدیه داده می‌شود. همچنین مشتری حق انتخاب دارد تا اگر دانش‌آموز نیازمندی را می‌شناسد معرفی کند تا کیف به او اهدا شود در غیر اینصورت، استارتاپ از طرف مشتری، کیف را به دست دانش‌آموزان نیازمند شناخته‌شده می‌رساند. تلفیق اشتغال‌زایی پایدار و حفظ محیط زیست، توصیف این استارتاپ است.

اتمام خبر


CAPTCHA