به گزارش روابط عمومی نیروی انسانی، مصطفی آذرکیش درباره موضوع مهارت آموزی دانش آموزان در سند تحول بنیادین افزود: مهارت آموزی و کارآفرینی برای دانش آموزان در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و همچنین در اسناد بالادستی یک تکلیف است که همواره به آن تاکید می شود.
وی ادامه داد: براساس راهکار ۱-۶ سند تحول بنیادین گسترش و تنوع دادن به هرم و مهارت های مورد نیاز جامعه و تعلیم متناسب و برنامه ریزی شده در همه دوره های تحصیلی و برای همه دانش آموزان اهمیت بسیاری دارد.
مدیرکل فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین در هدف های عملیاتی فصل هفتم قید می کند که دانش آموز باید دارای حداقل یک مهارت مفید برای تامین معاش حلال برای پس از فارغ التحصیلی باشد.
آذرکیش یادآورشد: همچنین راهکار ۶-۵ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تنظیم و اجرای برنامه جامع کارآفرینی و مهارت آموزی برای تمام دوره های تحصیلی به ویژه دانش آموزان دوره متوسطه را مورد توجه قرار می دهد.
وی افزود: سیاست های کلی تحول براساس ابلاغ مقام معظم رهبری هم برای آموزش و پرورش به تقویت بنیادهای آموزش و پروررش به عنوان یکی از تکالیف اصلی اشاره کرده است.
مدیرکل فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: در بند ۲ سیاست های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش تاکید می شود که ارتقاء جایگاه آموزش و پرورش به مثابه مهم ترین نهاد تربیت نیروی انسانی ، مولد سرمایه اجتماعی و عهده دار اجرای سیاست های مصوب و هدایت و نظارت برآن به عنوان امرحاکمیتی با توسعه همکاری دستگاه ها است.

اتمام خبر


CAPTCHA