به گزارش روابط عمومی نیروی انسانی، ما در مسئله اشتغال گرچه بسیار عقب هستیم و ورود نسل جوان ما به بازار کار و نیروی فعال کار در بهار امسال کم سابقه بوده است، اما بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر با عنوان نیروی فعال وارد بازار کار شده اند./ گرچه امروز به شکوفایی نرسیده ایم و تا رشد 8 درصدی فاصله داریم، اما شاخص ها، آمار و ارقام به ما می گوید مسیری که انتخاب کرده ایم مسیر درست و صحیحی است.

روحانی افزود در اینکه چقدر نفت بفروشیم، امروز انتخاب آزاد داریم؛ آنهایی که حصار کشیده بودند که ایران بیش از یک میلیون بشکه نفت نمی تواند بفروشد، امروز ملت ایران دارای انتخاب آزاد است که چقدر نفت بفروشد. / صادرات نفت خام ایران طی ماه اخیر از مرز دو میلیون بشکه هم پا فراتر گذشته است/امروز نفت را به چه کشور بفروشیم و یا با چه ارزی بفروشیم در اختیار خودمان است. آنها که سوال می کنند برجام چکار کرده؛ برجام راه انتخابی ملت ایران را برای تعامل با جهان، برای صادرات، برای واردات، برای انتخاب نوع مشتری و نوع کالا باز کرده است. ملت ایران دارای انتخاب شده و خودمان کالا از هر کشوری را انتخاب می کنیم.

هیچ دولتی نبوده که در آغاز کارش بعد از نقلاب اسلامی با تحریم های شدید سازمان ملل متحد و قطعنامه های شورای امنیت تحت ذیل 7 مواجه باشد و دولت یازدهم با این مشکلات مواجه بود. / اگر من بگویم که در آغاز کار دولت در بخش سیاست خارجی و در بخش اقتصاد و به ویژه اقتصد کلان با معظلاتی شبه بحران مئاجه بودیم سخنی به اغر اق و مبالغه نگفاتم  به همین دلیل دولت ناچار بو ددر اولین قدم هایش به بحث سیاست خارجی و اقتصادی بیش از بخش هیا دیگر توجه کند.

منبع : انتخاب

اتمام خبر


CAPTCHA